mandag 31. august 2009

Hagenytelse

På denne siste dagen i august, nytes hagen best gjennom vinduene. Lunt og tørt fra sofakroken. Ikke engang bikkja vil ut. Dagens fortorunde foretas likegreit innefra..

Engletrompetene kommer fra frø(-boksen, den første). Rosa x fra Trine :-)

Stilleben med Mårbacka og vannkanne. Priser meg selv fordi jeg tok meg sammen og fikk malt mur i går, og deretter klippet gress. Måtte utnytte en hel dag med oppholdsvær!

Fornøyd med Dahlia-blomstringen. Favoritten Grafitti stortrives i potte uansett vær & føre :-)

I år kommer blodbegerne 100 % fra eget oppal (men frøene er fra Inger Karins utmerkede 2007-årgang!).

Lyktene egner seg kun for "flytende lys"..

5 kommentarer:

  1. Usj, det er kjedelig når været er så ille at hagebildene må tas innenfra! Men jeg må si du har flot utsikt fra sofakroken, da :) Engletrompeten og blodbegerne var utrolig flotte! Sånt får meg til å få lyst til å forsøke å så mer selv :)

    Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  2. Ja, Margrethe! Såing kan absolutt anbefales :-D Litt tålmodighet, men ingenting blir man så fornøyd med som planter man har fulgt fra frøstadiet !!

    SvarSlett
  3. hehe, flytende lys kan jeg forholde meg til jeg og gitt.
    Flott den grafitti blomstringen din, høye slanke grener er det lite av her diverre.

    SvarSlett
  4. Med en så våt sommer som denne med begrenset uteliv er det flott å kunne nyte haven innefra. Du har jo virkelig flott utsikt til den! Engeltrompeten din er kjempelekker, mi har kommet med en blosmt nå og står full av knopper. Håper fryktelig på en lengre periode med stabilt pent og varmt vær så den får tid til å vise seg i all sin prakt før den må inn for vinteren.

    SvarSlett