fredag 27. mars 2009

Kommet nå tilbake

Her er den rettmessige eieren av morelltreet vårt hjemme igjen :-) Jeg har vært litt bekymret, for svarttrosten har overvintret her et par år, og ingen har sett snurten av den siden de store snømengdene kom og sprengkulda satte inn.

Slank bakfra? Sommeren hadde ikke vært den samme uten "vår" svarttrost sin vakre sang, seint og tidlig (veldig tidlig, faktisk..). Og fornuftig deling av morelltreets grøde.

Våryr, jeg? (Artig kroppsspråk på den karen)

Og ellers: Har plantet blodbeger"spirene", som truet med å velte utover kjøkkenbenken i ampler, og satt dem inn på det svalere plante-gjesterommet. Kanskje det stagger dem litt?
Prikler og pusler litt med de andre spirene, og fortsetter å så diverse.

Joda, det har lavet ned hvitt her i dag, slik at vi ikke skal lide av brå snømangel!
Men både svarttrosten & jeg tror nå på snarlig vår, for det har snøklokkene sagt, og løkspirene i pottene på terrassen :-)

6 kommentarer:

  1. Fine bilder av svarttrosten! Nydelig og litt mollstemt sang som bærer høres langt.

    SvarSlett
  2. Stryk det som ikke passer! Er særdeles dårlig på korrektur, beklager.

    SvarSlett
  3. Jeg trodde den var standfugl, her er den hele året og krafser i bed etter småkryp og "rydder" under fugleautomatene eller spiser fruktavfall o.l fra kompostbingen.

    Flotte bilder du har tatt av den!

    Ha en trivelig helg! :)

    SvarSlett
  4. I følge fugleboka er den en trekkfugl som drar i november og kommer tilbake i mars-april.

    Grunnet milde vintre (klimaendring)de siste årene, er det en del av dem som foretrekker å tilbringe vinteren her(forstå det den som kan. Brrrr).

    Berit: Hjort er hjort og skrivd er skrivd! Sånn er det i bloggkommentarverden ;-)

    SvarSlett
  5. Vi får suge til oss alle de vårtegnene m vi kan. Svarttrosten har vært fraværende i hele vinter, men har besøkt oss her på Østlandet også nå, den VET - så nå kommer nok våren snart!

    Kos deg med Madeiraminner - jeg har sett på de flotte bildene derfra nå. Det er et sted som står høyt oppe på ønskereieslisten min :)

    SvarSlett
  6. Å så fine bilder av en strunk herremann:-)

    Å heldige du er som har veltende blodbeger. Mine er så små og puslete enda og jeg er livredd for at de ikke skal vokse til!

    SvarSlett