mandag 12. januar 2009

Lokal Frøken Frost-finale!

Hjælp! Hvem skal jeg sende til Moseplassens Frøken Frost-konkurranse? Har tre kandidater, som alle vil være med...
Første kandidat er Frøken Søte. Hun er en ganske alminnelig kinasøte (Gentiana sino-ornata), men holder seg usedvanlig godt lenge etter at Hufsa har inntatt hagen. Den fantastiske blåfargen står jo også fabelaktig til den frosne glitterkanten...


Frøken Katharine Witt er oppkalt etter selveste Isdronningen (hei, Oyhovoft ;-)), den legendariske og høyst severdige gullgrossisten av en Øst-Tysk kunstløper.
Hun er til daglig Bourbon-rosen Boule de Neige (betyr snøball!)som beholder verdigheten langt utover vinteren med å iføre seg glitterkappen.



Sist, men ikke minst får jeg presentere Frøken Frostblomster. Ja, hun ble kalt så da jeg knipset henne forrige vinter. Klatrehortensia i det sivile liv, men jobber mye som modell på vintertid. Et blondeaktig ytre er attraktivt, selv midt under frosten!

Nå trenger jeg kvalifisert hjelp til å plukke ut hvem som skal bli kandidat til Frøken Frost-konkurransen.

Avstemningen er nå avsluttet, og Frk. Frostblomster går videre til hovedkonkurransen på Moseplassen 

13 kommentarer:

  1. Verdige kandidater alle tre!
    Falt omsider ned på den siste, men frøken Søte er også knusbedårende.

    SvarSlett
  2. Jeg holder en knapp på frøken Søte!

    SvarSlett
  3. Jeg må si jeg likte det siste bildet best :)

    SvarSlett
  4. Det siste.....
    Eller den første.....
    Den siste! :)

    SvarSlett
  5. Åh, så lekre alle tre, men den siste var litt "ekstra" :)infana

    SvarSlett
  6. Det siste var knallfint!!:)

    SvarSlett
  7. Tusen takk, alle sammen, for kyndig hjelp :-D

    Etter en uhyre spennende avstemning, blir det Frk. Frostblomster som får representere i hovedkonkurransen.

    SvarSlett
  8. så fine kandidater, og jeg ser du har bestemt deg for frøken også :D
    Flott at du vil være med på konkurranse :)

    hehe, og mens jeg sitter og ser på siden så kommenterer du jo hos meg.

    SvarSlett
  9. Ja, Anne, du holder oss i aktivitet hele året, du :-D

    "Frøken Frost" er jo midt i blinken for meg, som (også) elsker å virre rundt ute i kulden og fotografere frosne skjønnheter...

    SvarSlett
  10. hipp-hipp, det ble finalerunde på din vakre frøken Frostblomst :) Gratulerer

    SvarSlett
  11. WoW! Nå ble hun meget smigret...
    og ganske stolt!

    SvarSlett
  12. WoW! Nå ble hun meget smigret...
    og ganske stolt!

    SvarSlett